Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu (e-shopu)
Článek I.
Definice
1. Provozovatelem internetové stránky (e-shopu) www.danexplus.cz je Stanislava Sedláková DANEXPLUS, se sídlem Hrádok 437, 916 33 Hrádok, Slovensko, IČO 46420606, DIČ: 1084182869, DIČ: SK1084182869, zápis v Živnostenském rejstříku Okresního úřadu Nové Mesto nad Váhom, Slovenská republika, pod č. živnostenského rejstříku: 320-14804.2. Prodávajícím je Stanislava Sedláková DANEXPLUS, se sídlem Hrádok 437, 916 33 Hrádok, Slovensko, IČO 46420606, DIČ: 1084182869, DIČ: SK1084182869, zápis v Živnostenském rejstříku Okresního úřadu Nové Mesto nad Váhom, Slovenská republika, pod č. živnostenského rejstříku: 320-14804.
3. Dodavatelem zboží a služeb nabízených v e-shopu www.danexplus.cz je Stanislava Sedláková DANEXPLUS, se sídlem Hrádok 437, 916 33 Hrádok, Sovensko, IČO 46420606, DIČ: 1084182869, DIČ: SK1084182869, zápis v Živnostenském rejstříku Okresního úřadu nové Mesto nad Váhom, Slovenská republika, pod č. živnostenského rejstříku: 320-14804.
4. Kupujícím je každý návštěvník e-shopu, který prostřednictvím e-shopu vytvořil závaznou objednávku. Pro účely zákona se spotřebitelem rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
5. E-shopům je počítačový systém umístěný v síti internet s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží a služeb na dálku prostřednictvím elektronického zařízení.
6. Zbožím nebo službou jsou všechny produkty zveřejněny na stránkách e-shopu, které je možné objednat (mají uvedenou cenu a tato ne nulová).
7. Kupující plně uznává elektronickou komunikaci, zejména prostřednictvím e-shopu, e-mailové komunikace i telefonické komunikace, pokud je nesporné, že prodávající komunikuje s kupujícím nebo jím oprávněnou osobou.
8. Na vztah mezi prodávajícím a kupujícím, který vznikl jinak než prostřednictvím elektronických zařízení na dálku a nejedná se o vztah mezi poskytovatelem služeb informační společnosti a příjemcem služeb informační společnosti se tyto všeobecné obchodní podmínky uplatní pouze v nezbytném rozsahu, který odpovídá právním předpisům a logickému uspořádání věci, pokud mezi nimi nebylo dohodnuto jinak.
Článek II.
cena
1. Všechny uváděné ceny u zboží a službách jsou konečné včetně 23% DPH.
2. Prodávající je vázán cenou uvedenou na stránce e-shopu v momentě provedení nákupu.Článek III.
objednávka
1. Objednávka vzniká potvrzením procesu objednávání v e-shopu výběrem zboží nebo služeb kupujícím včetně kompletního vyplnění objednávkového formuláře a jeho odeslání prodávajícímu. Pro správné a řádné vyřízení objednávky je třeba vyplnit požadované údaje v objednávce a zvolit si možnosti dopravy a platby za objednané zboží nebo služby.
2. Kupující zasláním objednávky souhlasí s cenou objednaných zboží a služeb. Objednávka se jejím odesláním stává pro kupujícího závaznou, tedy je návrhem na uzavření kupní smlouvy s prodávajícím.
3. Kupujícímu je po odeslání objednávky v e-shopu automaticky generovaný a odeslán informační e-mail o tom, že prodávajícímu byla e-shopem doručena objednávka kupujícího na zpracování. Tento e-mail není potvrzením zboží ve smyslu odst. 4. tohoto článku.
4. Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího vzniká kupní smlouva, kterou lze měnit nebo doplňovat pouze na základě vzájemné dohody mezi kupujícím a prodávajícím jestliže zákon nebo jiný právní předpis nestanoví jinak. Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího je elektronická zpráva prodávajícího odeslána na e-mailovou adresu kupujícího nebo krátká textová zpráva odeslána na mobilní telefonní číslo kupujícího, které kupující uvedl v jeho objednávce s informací v jakém rozsahu je akceptace objednávky kupujícího nesporná. Elektronická správa prodávajícího, kterou se objednávku kupujícího nepotvrzuje, zamítá nebo odmítá, resp. jinak zřetelně neakceptuje je odmítnutí objednávky kupujícího.
5. Pokud prodávající není schopen splnit objednávku nebo její část ve lhůtě na vyřízení objednávky při vynaložení maximálního úsilí a to z důvodů např. že zboží se nevyrábí, není dostupný u výrobce nebo na externím skladě dodavatele, výrobce provedl tak závažné změny, pro které nelze realizovat objednávku nebo z důvodů vyšší moci, může prodávající objednávku stornovat o čem kupujícímu pošle e-mail. Také má prodávající právo zrušit objednávku, pokud kupující v objednávce uvedl nepravdivé nebo zavádějící údaje, které nelze ověřit, například nesprávný e-mail, telefonický kontakt nebo nesprávná resp. neexistující adresa. Pokud kupující zaplatil zálohu, tento je mu povinen prodávající vrátit do 14 dní.Článek IV.
platební podmínky
1. Za zboží a služby v e-shopu je možné platit následujícími způsoby:a / PLATBA PŘI DODÁVCE NA DOBÍRKU: Při tomto způsobu platby kupující hradí celou částku za zboží uvedené v elektronické objednávce při převzetí kurýrovi.
b / PLATBA PŘEDEM PŘEVODEM NEBO VKLADEM NA ÚČET: Při tomto způsobu platby kupující uhradí celou částku objednávky na účet Fio Banka, a.s.,
číslo účtu : 2301876558/2010
SK42 8330 0000 0023 0187 6558
variabilní symbol uvést číslo objednávky.
2. Prodávající může poskytnout kupujícímu možnosti slev:
a / slevu z ceny za registraci do e-shopu,
b / slevu za opakovaný nákup,
c / slevu na základě jednorázového slevového kupónu.Článek V.
dodací podmínky
1. Prodávající je povinen do 30 dnů od vytvoření objednávky zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodnou jinak, nebo pokud u zboží nebyla uvedena delší dodací lhůta.
2. Pokud je zboží skladem je expedováno podle kapacitních možností v co nejkratším čase.
3.Pokud se v objednávce nachází několik zboží a služeb a část z nich není skladem, informujeme o tom kupujícího s možností částečných dodávek.
4. Spolu se zbožím je zákazníkovi zasílána faktura (daňový doklad), návod jak i ostatní dokumenty ke zboží nebo službě od výrobce.
5. Za místo plnění se považuje místo, do kterého je zboží dodáváno.
6. Prodávající realizuje dopravu ke kupujícímu prostřednictvím:
a / kurýrní společnosti DPD
b / vlastní dopravou prodávajícíhoČlánek VI.
Poplatky za přepravu, balné a možnosti plateb
Prodávající si poštovné a balné neúčtuje (pokud není uvedeno jinak).1. Při dopravě kurýrní společností s doručením do 2 pracovních dnů po expedici ze skladu, si prodávající účtuje 199,-Kč (platí v případě, že celková částka za objednávku je nižší než 6000,-Kč).
2. V případě, že celková částka za objednávku je vyšší než 6000, -Kč, prodávající si dopravní neúčtuje.
3. Prodávající se může s kupujícím dohodnout i na jiném než standardním (výše uvedeném)
postupu při zasílání zboží nebo služeb i cen za tyto služby.4. Prodávající může zaslat zboží který je okamžitě dostupný kupujícímu a zbylou část objednávky doručí dodatečně v zákonné lhůtě, ovšem za předpokladu, že kupujícímu nebude účtovány žádné dodatečné poštovné, kromě toho, které bylo započítány v objednávce.
5. Prodávajíci si při zvolených způsobech plateb poplatky neúčtuje.
Článek VII.
Převod vlastnického práva
1. Vlastnické právo přechází z prodávajícího na kupujícího momentem převzetí věci od prodávajícího nebo dopravce.Článek VIII.
Storno kupní smlouvy
1. Stornovat objednané zboží nebo službu má kupující právo do 24 hodin od vzniku kupní smlouvy bez storno poplatku u zboží, který je vyráběn na zakázku podle specifických požadavků spotřebitele nebo speciálně pro jednoho spotřebitele.Článek IX.
Právo spotřebitele vrátit zboží bez udání důvodu a poučení spotřebitele
1. Spotřebitel má na základě zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně některých zákonů (dále jen "Zákon") právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dny ode dne převzetí zboží, pokud si prodávající splnil informační povinnosti. Pokud předmětem kupní smlouvy je dodání zboží, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy a vrátit zboží, který byl zhotoven podle jeho zvláštních požadavků.
2. Spotřebitel je povinný, pokud toto právo chce využít, písemné odstoupení od kupní smlouvy osobně doručit nejpozději v poslední den stanovené lhůty na kontaktní adresu prodávajícího během jeho provozních hodin nebo toto odstoupení podat k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty na adresu, která je uvedená v kontaktech, případně takové uplatnění práva lze uplatnit i v podobě zápisu na jiném trvanlivém nosiči. Spotřebitel je povinen po oznámení o odstoupení od smlouvy zaslat nebo doručit osobně předmět smlouvy od které odstupuje spolu s veškerou dokumentací - např. originálem faktury, návodem a jinou dokumentací ke zboží, která mu byla doručena spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení. Doporučujeme kupujícím, aby si vyhotovili pro vlastní potřebu kopii faktury a zboží zasílali doporučeně a jako pojištěnou zásilku.
3. Zboží nám nezasílejte na dobírku, zásilka nebude převzata.
4. Provozovatel e-shopu vrátí zaplacené plnění za zboží / službu včetně nákladů na dopravu, jakož i nákladů prokazatelně vynaložených na objednání zboží, do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy, avšak nemusí vrátit peníze dříve než je mu doručen zboží nebo spotřebitel neprokáže zaslání zboží, to neplatí v případě pokud prodávající navrhl, že si zboží sám vyzvedne.
5. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.
6. Spotřebitel snáší případné snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno jeho používáním nad rámec potřebný pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.Článek X.
Práva a povinnosti smluvních stran
1. Za strany se pokládá prodávající a kupující.
2. Kupující je povinen:
převzít objednané zboží,
zaplatit za převzaté zboží dohodnutou úplatu prodávajícímu,
překontrolovat neporušenost obalu resp. i samotný zboží při jeho přebírání.
3. Prodávající je povinen:
dodat zákazníkovi zboží v požadované kvalitě, množství a v dohodnuté ceně,
spolu se zbožím nebo dodatečně zaslat zákazníkovi všechny dokumenty ke zboží jako například fakturu za zboží, záruční list, návod k obsluze v kodifikované podobě slovenského jazyka.
Článek XI.
Ochrana osobních údajů1. Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem SR č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Provozovatel neposkytuje osobní údaje kupujícího třetí osobě, kromě zvolené přepravní společnosti která zajišťuje doručení zboží nebo služeb, nebo státním orgánům v případě kontroly, případně zprostředkovateli a to na základě vzájemné smlouvy uzavřené podle Zákona č. 18/2018 Z.z.
3. Provozovatel je povinen zajistit osobní údaje před jejich zpřístupněním neoprávněným osobám, přijetím vhodných technických a organizačních opatření. Také všichni zaměstnanci provozovatele jsou povinni dodržovat mlčenlivost ve vztahu k osobním údajům.
4. Dotyčná osoba má práva vymezené zákonem SR č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov a to konkrétně:
právo na informace, které je plněna tímto obsahem a obchodními podmínkami,
právo požadovat přístup k osobním údajům týkajících se dotčené osoby - § 21 Zákona spočívá ve Vašem právě dožadovat se jakým způsobem a na jaké účely jsou Vaše údaje zpracovávány, přičemž tento požadavek můžete adresovat na kontaktní e-mail.,
právo na opravu osobních údajů - § 22 Zákona Vám umožňuje opravit osobní údaje pokud jsou zastaralé,
právo na vymazání osobních údajů - § 23 Zákona využijete v případě pokud nemáte zájem, aby provozovatel dále zpracovával osobní údaje,
právo na omezení zpracování osobních údajů - § 24 Zákona uplatníte v případě pokud se domníváte, že osobní údaje byly zpracovávány v rozporu se zákonem,
právo namítat zpracování osobních údajů - § 27 Zákona,
právo na přenositelnost osobních údajů,
právo podat podnět na kontrolní orgán ve vztahu k zpracovávaným osobním údajů.5. Provozovatel od kupujícího získává následující osobní údaje: titul, jméno, příjmení, adresa, adresa pro doručení, fakturační adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa, které jsou zpracovávány za účelem korektního vyřízení Vaší objednávky. Tyto osobní údaje jsou uchovávány po dobu 15 let pro účely archivace. V rámci vyřízení objednávky dochází ke zpracovávání osobních údajů za účelem vystavení faktur, vystavení skladových (dodacích) listů, zajištění dopravy i účtování v účetnictví.
6.Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů v e-shopu pro účely e-mailového marketingu, souhlasil se zasíláním e-mailových zpráv na kontaktní e-mailovou adresu.
7. Osobní údaje pro e-mailové marketingové účely v rozsahu jméno a příjmení, e-mailová adresa jsou poskytnuty na dobu pěti let. Tyto osobní údaje nejsou poskytovány třetím stranám.
8. Svůj souhlas může kupující kdykoli odvolat zasláním Odvolání se zpracováním osobních údajů, přičemž tyto okamžitě mažeme. Odhlášení je možné i prostřednictvím odškrtnutí políčka v uživatelském účtu uživatele (pokud kupující požádal o vytvoření uživatelského účtu). Z naší strany Vámi poskytnuté osobní údaje už nebudeme používat pro účely e-mailového marketingu.
9. Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů v e-shopu pro účely SMS marketingu souhlasil se zasíláním SMS zpráv na kontaktní telefonní číslo.
10. Osobní údaje pro SMS marketingové účely v rozsahu jméno a příjmení, telefonní číslo jsou poskytnuty na dobu pěti let.
11. Svůj souhlas může kupující kdykoli odvolat zasláním Odvolání se zpracováním osobních údajů, přičemž tyto okamžitě mažeme. Odhlášení je možné i prostřednictvím odškrtnutí políčka v uživatelském účtu uživatele (pokud kupující požádal o vytvoření uživatelského účtu). Z naší strany Vámi poskytnuté osobní údaje už nebudeme používat pro účely e-mailového marketingu.
Článek XII.
Náhrada škody při nepřevzetí zboží
1. Prodávající má právo na náhradu škody, v případě že si kupující objednal zboží, které nekompenzují resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň od dopravce nepřevzal toto zboží nebo po výzvě prodávajícího si v případě zvolení osobního odběru zboží nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svoji zákonnou povinnost, podle kterého je kupující povinen převzít objednané zboží.
2. Při určování výše náhrady škody prodávající zohledňuje především dopravní náklady as tím spojené poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky jakož i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk.
3. Prodávající má právo i neuplatňovat si právo na náhradu škody nebo uplatnit toto právo jen z části.Článek XIII.
Závěrečná ustanovení
1. Prodávající si vyhrazuje právo měnit tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky i bez předchozího upozornění kupujícího. V případě změny všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačních podmínek, se řídí celý proces nákupu prostřednictvím těch všeobecných obchodních podmínek, které byly platné v okamžiku odeslání objednávky kupujícím a tyto jsou přístupné na internetové stránce prodávajícího.
2. Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou reklamační podmínky.
3. Odesláním objednávky kupující si přečetl všeobecné obchodní podmínky jakož i reklamační podmínky.
4. Tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky jsou k dispozici v sídle společnosti k nahlédnutí kupujícím, jakož i jsou zveřejněny na internetové stránce e-shopu.
5. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího o žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo o alternativním řešení spotřebitelských sporů a podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektům na alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů. Spotřebitel zároveň může na podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informace o poplatcích za návrh najde spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
6. V případě uzavření jiné smlouvy s kupujícím s jinými podmínkami, mají podmínky uvedené ve smlouvě přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.